Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.01.2017 19:31 - РОДЕНИТЕ В НЕПОРОЧНО ЗАЧАТИЕ - ТРЕТА ЧАСТ /С ПРОДЪЛЖЕНИЕ/ - АКАД. ЙОРДАН СТ. ИВАНОВ И АННА ЗОГРАФОВА
Автор: bojanapankov Категория: Технологии   
Прочетен: 1104 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 РОДЕНИТЕ В НЕПОРОЧНИ ЗАЧАТИЯ – ТРЕТА ЧАСТ


image

Автори:Акад. Йордан Иванов

И Анна Зографова – член – кор. на МАБИК

Празника на Непорочното зачатие според католическия календар неслучайно се възприема като един от най-важните богородични празници  / празнува се на датата 8 декември/, докато празника на кръщението на Христос е на Богоявление и се почита и празнува от хилядолетия. За нас Българите официално той е определен за един от най-тържествените църковни празници на ортодокса. Богоявление  е определен и като ден на светлината и просвещението, ден, в който всички православни християни по стародавна традиция извършват ритуалния очистителен водосвет. Затова в народната ни традиция Богоявление и Йордановден са се празнували и като „Водици“, заради водното свето кръщение..

Тук  специално следва да подчертаем, че непорочното зачатие на Дева Мария по никакъв начин не трябва да се смесва с непорочното зачатие на Йисус Христос. Още повече, че болшинството от Изследоветелите на Непорочното зачатие на Богородицата никъде и никога не са твърдяли, че тя е била зачената по безсеменен начин. За учените най-важното е снимането по Божията воля на първородния грях от Дева Мария.

Според протестантски богослови , “съществена част от езическите учения за древните богини е била пренесена върху християнското учение за Божията майка”. Затова не трябва да се забравя и, че празникът Богоявление изначално е бил посветен освен на раждането на Исус Христос, също и на поклоненията на Влъхвите и на…обряда …обрязване?!!

Тук е мястото да припомним една стара интерпретация на свещеника Никита Добринин- това е начина по който той описва традиционното учение за Непорочността на Пресветата Дева:

“Пречистое же Богородицы Марии девство быть не точию по воздержании, яко же прочим человеком, но нашествием Святого Духа, еже есть паче человеческого естества. (Пречистое же Богородицы Марии девство было не только в воздержании, как у прочих людей, но наитием Святого Духа оно более человеческого естества, — находящегося в его нынешнем, падшем порядке. — перев. св-к И.). ...

О, страшно писати и глаголати о несочетанной той превеликой и страшной Царице Владычице! Но никониянские книги еретическое и растленное писание понуди мя писати о сем....И ныне, великий государь, боимся тогоже, чтоб нам тою никониянскою книгою не прогневати премилостивыя своея и превеликия заступницы, Пресвятыя Богородицы, о нейже живем и всю надежду на ню полагаем в нынешнем и будущем веке, аминь. ...

И мы, государь, боимся, чтобы нам от истинной веры не отпасть и душами не погибнуть”.

(Цит. по кн.: “Материалы для истории раскола”.  Така според църквата “Царствената дева не е имала нужда от лъжлива слава, тъй като тя е Богомайката, приснодевата, възнесла се впоследствие на небето. И ако  "Огънят от небето" като библейско понятие ние възприемаме като сила и мощ, която се използва целенасочено, т.е. разумно, всичко това преведено на езика на нашия ХХІ век, означава - овладяна енергия, дадена по волята на Светия Дух.

Когато говорим за «Непорочно зачатие» много е важно да се знае, че в арамейския език понятието дух е от женски род и затова първите юдео – християни са интерпретирали непорочното зачатие като сливане на две същтности женски начала. …. А Ийсус е знаел тайните, защото бил богочовек, “ дошъл от ВАРВЕЛОВОТО ЦАРСТВО“, откъдето била и майка му!/Дева Мария/….

 Варвело е и женското начало – “божествената  Майка на сина Божий“…. , докато  „синът, самороден, /интерпретирано с гръцкия термин АУТОГЕНЕС/ – от ВАРВЕЛО или спонтанно, или от искрата в Светлината на Отца,“ което се интерпретира и отговаря в реда, в останалото трансцедентално царство, изградено около 4 светила, /Армоцел, Ориел, Давейтай и Елелет и свързаните с тях ЕОНИ“. И днес изследователите продължават да спорят по въпроса за термина ЕОН. Според гностиците „Христос е донесъл тайно познание и разкрил на учениците си истината за него, с което целял да ги направи свободни“. В този контекст изследователите считат, че тленният свят е бил създаден  от старозаветния Бог, който не се отъждествява с Всевишния.

Според евангелист, Марк “Исусовата смърт на кръста е  била жертвата за човешките грехове-Марк, 10:45, Рим.3:21-28. В евангелието на Юда/от кодекса Чакос/ обаче пише, че “не е нужно да се търси помирение със създателя на тленното, а трябва да се освободим от оковите на тяло, принадлежало на създателя” като със смъртта си Йисус постигнал И Е направил точно това. И “ Възкресение” е нямало, а целта на душата била да се пресели в Божествното царство.

Предателят Юда Искариот, обръщайки се към на Йисус казва: “Знам кой си и отде си дошъл – ти си от нетленното Варвелово царство. И аз не съм достоен да изрека името на оногова, който те е пратил.”

С това в разчетения през последните години изключително ценен древен ръкопис, открит в района на Наг Хамади, в пустинята на Египет присъства информация, според която Йисус е бил повече учител и целител, отколкото спасител. Същият ръкопис вече е бил експониран и коментиран на VІІІ конгрес на коптолозите в Париж. Кодексът Чакос всъщност представлява древен египетски папирус на коптски език и съдържа най-ранните християнски  гностически текстове, които учените датират приблизително към III век от нашата ера.

 Кодекса Чакос с текст от “Евангелието на Юда” продължава да се изучава и днес, а проф. Родолф Касер доказва изключителната автентичност на древните документи.

Преводът от коптски на английски е бил направен след 2000 г. от проф. Касер, от Марвин Майер, от Грегор Вурст и от Франсоа Годар. Ръкописа експонира тайния разговор между Юда и Йисус три дни преди Пасха, непосредствено преди кръстовата смърт. В текста Юда нарича Йисус “Светъл ЕОН!!!

Според тази доктрина, Христос не е бил просто смъртен и не е бил син на старозаветния Бог, а ЕОН от царството на небето, че не е бил от плът и кръв и, че е дошъл свише само привидно,…в човешка плът./ Духът се е излял в него след и като служението му приключило го е напуснал/…

Интересно е, че в евангелието на Юда се споменава не само един бог, а  множество.С това още преди появата на Бога творец е имало още 72 ЕОНА, всеки със светило и с по 5 небеса, което преведено на математически език означава общо 360 небеса, с огромно множество ангели. Всевишният, Вседържателят и Всеведущият Бог е интерпретиран изцяло като Дух.

Според Ириней Лионски обаче, този текст, написан преди хилядолетия бил възмутителен. А Ийсус е знаел тайните, защото“ дошъл от ВАРВЕЛОВОТО ЦАРСТВО“, откъдето била и майка му!/Дева Мария/. И така – в много ситиански писания кулминацията е интерпретирана в Светата троица. Въпросът е какво е Светата троица – бог отец, Бог дух и бог Син или Бог отец, майка и син?!

Т.е. НЕОН, което в транскрипция на езика на дакомизийците, един от най-старите етноси, населявали преди десетки хилядолетия Балканите и съответно техните по-късни наследници шопите, означава буквално - /Не  е той!/НЕ ОН – НЕ Е ТОЙ! А ЕОН или /е он/, означава – той е!Нещо толкова сложно на първ поглед и същевременно толкова просто. Защото не трябва да забравяме, че към времето, в което е живял Христос, в района на Ерусалим е имало голяма шопска диаспора.

/СЛЕДВА/



Тагове:   anna zografova,


Гласувай:
1


Вълнообразно


Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: bojanapankov
Категория: Технологии
Прочетен: 1139784
Постинги: 351
Коментари: 74
Гласове: 450
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930