Най-четени
1. atil
2. radostinalassa
3. zahariada
4. bogolubie
5. varg1
6. kvg55
7. gothic
8. planinitenabulgaria
9. mt46
10. samvoin
11. reporter
12. wonder
13. getmans1
14. bosia
2. radostinalassa
3. zahariada
4. bogolubie
5. varg1
6. kvg55
7. gothic
8. planinitenabulgaria
9. mt46
10. samvoin
11. reporter
12. wonder
13. getmans1
14. bosia
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. leonleonovpom2
4. mt46
5. ka4ak
6. dobrota
7. ambroziia
8. donkatoneva
9. milena6
10. bojil
2. katan
3. leonleonovpom2
4. mt46
5. ka4ak
6. dobrota
7. ambroziia
8. donkatoneva
9. milena6
10. bojil
Най-активни
1. sarang
2. desitomova
3. lamb
4. siainia
5. hadjito
6. energyawakeningbg
7. metaloobrabotka
8. mimogarcia
9. bateico
10. djani
2. desitomova
3. lamb
4. siainia
5. hadjito
6. energyawakeningbg
7. metaloobrabotka
8. mimogarcia
9. bateico
10. djani
Постинг
20.05.2010 18:05 -
Как безболезнено да се съкрати администрацията без това да влоши работата на централната и местна власт - Акад. Йордан Ст. Иванов
Автор: bojanapankov
Категория: Технологии
Прочетен: 2603 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 20.05.2010 19:20
Прочетен: 2603 Коментари: 2 Гласове:
2
Последна промяна: 20.05.2010 19:20
Как безболезнено да се съкрати администрацията без това да влоши работата на централната и местна власт
Автор: Академик Йордан Стоилов Иванов
Бр. 40(1778), год. ХХI, 20 - 24 май 2010 г
Мисли се по въпроса в ЕС и Брюксел - как безболезнено да се съкрати държавната и общинска администрация в Република България, без това да влоши работата на централната и местна власт. Известно е, че средните и малки общини ще пострадат най-много от бюджетни съкращения. Такова мнение изказа Монтанският кмет Златко Живков - заместник-председател и на Националното сдружение на общините както то бе цитирано в електронното издание – Монт-прес.ком в Бр. 38(1776), год. ХХI, 13 - 17 май 2010 г., в материала със заглавие: „Общините пред фалит – прогнозират кметове”. Бих допълнил - най-потърпевша ще се окаже действително местната администрация, а и подобно мнение изказват градоначалниците на Благоевград и други градове. Парите за администрациите са намалени с 10% през 2009 година като втори път средствата са ограничени с още 17 % при приемането на бюджет 2010 г. Сега и с още 20 процента, коментира Живков. „Не зная колко повече от 47 процента може да се съкрати, какви услуги ще извършваме и как ще обслужваме хората - не само в общинския център, но и в кметствата и наместничествата”, подчерта той. Притеснителен е и фактът, че ще бъде намалена общата изравнителна субсидия с 20%, а почти половината от българските общини разчитат изключително на нея, защото тя е за местни дейности. В същата връзка, в условията на тежка икономическа криза и бюджетен дефицит, ефективна антикризисна мярка би била безспорното съкращаване именно на държавната и общинска администрация. Въпросът е как да стане това – чрез тотално повсеместно съкращение, с административно – командно наложен еднакъв процент: 10% или 20%, или след подробно анализиране и извършване на ново териториално деление на страната?! Нещо, което също предполага съкращение на администрация. В първия случай повсеместно и еднакво по размер съкращение на персонала във всички държавни и общински структури с 10 % или с 20 %. Това би довело в голям брой ведомства, които в момента са с оптимална структура и бройки, /защото има и такива/, до блокаж и парализиранве на тяхната работа. Биха се породили и настроения на населението и в държавата, заради невъзможността да бъдат извършвани услуги на гражданите, фирмите и инвеститорите в приемливи срокове. Ето защо, препоръчвам да се обърне специално внимание на възможността по привеждане в изпълнение на ново териториално деление на страната. Именно по такъв начин може да се постигне съкращение на държавната и общинската адаминистрация. И ако трябва да се изследват мотивите по отношение на Държавната администрация – тъй като в момента в Република България има 29 областни администрации и 29 областни управители, изхождайки най-вече от факта, че техните функции са силно ограничени, би могло да се помисли и пристъпи към окрупняване на този вид териториални единици. Като от 29 на брой, те биха могли да станат 8 или дори 6. По същия начин би било добре да се прецизират поделенията на централните ведомства в областните градове. Чрез тяхното окрупняване може да се оптимизира структурата на държавната администрация по места и да бъде намален нейния брой. Паралелно с всичко това би било реално, да се задължат министрите и ръководителите на Агенциите, да оптимизират състава си в разумни граници, като извършат съкращения на ненужния излишно раздут персонал. По отношение на Общинската администрация, смея да твърдя, че ако в момента общините в Република България са 264, значителна част от тях са малки, а тяхното кадрово обезпечение е лошо. Липсват високо квалифицирани специалисти. Това обстоятелство води до затруднено, а често и некачествено техническо обслужване на населението, фирмите и инвеститорите, както и до невъзможност за успешно кандидатстване за средства по отворените Европейски оперативни програми. Предвид на гореизложеното и като се вземе под внимание, че общините в развитите европейски държави са значително по-големи като територия и население и, че предстои ЕК от Брюксел рано или късно да постави въпроса за окрупняването им, считам за целесъобразно да препоръчам от 264 общини в България те да станат не повече от 120 или най-много 150. По този начин ще бъдат оптимизирани всички параметри по статуса на оставащите окрупнени общини и така администрацията в местната власт би се намалила решително, без да се поставя под съмнение качеството на изпълнение на задълженията на която и да е община. Естествено по отношение на административно – техническото обслужване на населението, фирмите и инвеститорите, както и успешното кандидатстване и печелене на проекти по отворени Европейски програми.
Бр. 40(1778), год. ХХI, 20 - 24 май 2010 г
Мисли се по въпроса в ЕС и Брюксел - как безболезнено да се съкрати държавната и общинска администрация в Република България, без това да влоши работата на централната и местна власт. Известно е, че средните и малки общини ще пострадат най-много от бюджетни съкращения. Такова мнение изказа Монтанският кмет Златко Живков - заместник-председател и на Националното сдружение на общините както то бе цитирано в електронното издание – Монт-прес.ком в Бр. 38(1776), год. ХХI, 13 - 17 май 2010 г., в материала със заглавие: „Общините пред фалит – прогнозират кметове”. Бих допълнил - най-потърпевша ще се окаже действително местната администрация, а и подобно мнение изказват градоначалниците на Благоевград и други градове. Парите за администрациите са намалени с 10% през 2009 година като втори път средствата са ограничени с още 17 % при приемането на бюджет 2010 г. Сега и с още 20 процента, коментира Живков. „Не зная колко повече от 47 процента може да се съкрати, какви услуги ще извършваме и как ще обслужваме хората - не само в общинския център, но и в кметствата и наместничествата”, подчерта той. Притеснителен е и фактът, че ще бъде намалена общата изравнителна субсидия с 20%, а почти половината от българските общини разчитат изключително на нея, защото тя е за местни дейности. В същата връзка, в условията на тежка икономическа криза и бюджетен дефицит, ефективна антикризисна мярка би била безспорното съкращаване именно на държавната и общинска администрация. Въпросът е как да стане това – чрез тотално повсеместно съкращение, с административно – командно наложен еднакъв процент: 10% или 20%, или след подробно анализиране и извършване на ново териториално деление на страната?! Нещо, което също предполага съкращение на администрация. В първия случай повсеместно и еднакво по размер съкращение на персонала във всички държавни и общински структури с 10 % или с 20 %. Това би довело в голям брой ведомства, които в момента са с оптимална структура и бройки, /защото има и такива/, до блокаж и парализиранве на тяхната работа. Биха се породили и настроения на населението и в държавата, заради невъзможността да бъдат извършвани услуги на гражданите, фирмите и инвеститорите в приемливи срокове. Ето защо, препоръчвам да се обърне специално внимание на възможността по привеждане в изпълнение на ново териториално деление на страната. Именно по такъв начин може да се постигне съкращение на държавната и общинската адаминистрация. И ако трябва да се изследват мотивите по отношение на Държавната администрация – тъй като в момента в Република България има 29 областни администрации и 29 областни управители, изхождайки най-вече от факта, че техните функции са силно ограничени, би могло да се помисли и пристъпи към окрупняване на този вид териториални единици. Като от 29 на брой, те биха могли да станат 8 или дори 6. По същия начин би било добре да се прецизират поделенията на централните ведомства в областните градове. Чрез тяхното окрупняване може да се оптимизира структурата на държавната администрация по места и да бъде намален нейния брой. Паралелно с всичко това би било реално, да се задължат министрите и ръководителите на Агенциите, да оптимизират състава си в разумни граници, като извършат съкращения на ненужния излишно раздут персонал. По отношение на Общинската администрация, смея да твърдя, че ако в момента общините в Република България са 264, значителна част от тях са малки, а тяхното кадрово обезпечение е лошо. Липсват високо квалифицирани специалисти. Това обстоятелство води до затруднено, а често и некачествено техническо обслужване на населението, фирмите и инвеститорите, както и до невъзможност за успешно кандидатстване за средства по отворените Европейски оперативни програми. Предвид на гореизложеното и като се вземе под внимание, че общините в развитите европейски държави са значително по-големи като територия и население и, че предстои ЕК от Брюксел рано или късно да постави въпроса за окрупняването им, считам за целесъобразно да препоръчам от 264 общини в България те да станат не повече от 120 или най-много 150. По този начин ще бъдат оптимизирани всички параметри по статуса на оставащите окрупнени общини и така администрацията в местната власт би се намалила решително, без да се поставя под съмнение качеството на изпълнение на задълженията на която и да е община. Естествено по отношение на административно – техническото обслужване на населението, фирмите и инвеститорите, както и успешното кандидатстване и печелене на проекти по отворени Европейски програми.
1.
анонимен -
Как безболезнено да се съкрати администрацията без това да влоши работата на централната и местна власт
21.05.2010 20:26
21.05.2010 20:26
На чиновниците работата им пречи да си гледат спокойствието!!!! Това е причината поради която приемат всеки който им нарушава спокойствието и искащ от тях да изпълнят своето задължение , едва ли не за навлек или едва ли не потенциален враг.
Намаляването на чиновничеството е бъдещето на света.
Само при по малко чиновници е възможно развитието на бъдещи автоматизирани системи за обслужване на нас потребителие на информация или услуги по интернет.
Докато има условия при всяка смяна на властта за нахлуване на стотици партийни талибани , присламчили се към партиите победителите за лична облага и въобще не държащи за принципите и морала и далеч от всякаква идеология на тези партии, които те са превърнали в ракета носител осъществяване на личното си благополучие, ще съществува реална опастност за увеличаване армията на непродуктивното и вредно чиновничество, враг на всяка новост, враг на прогресивните информационни технологии и на компютаризацията на обслужването на населението.
На основанието на изложеното чиновничеството е катализатора на прерастването на негативното отношение на потребителите към тяхната дейност към повсеместно негативно отношение към властта и към партията спечелила доверието да властва определен период.
В резултат на всичко това следва отрицателен вот който позволява следващата не дотам компроментирала се партия да се добере до властта и така до края на света.
Всяка партия спечелила властта ако иска да продължи да управлява и да печели доверието на избирателите трябва да разглежда чиновничеството като свой главен враг, защото този негов враг ежедневно, ежечастно, ежеминутно срива доверието но хората към властта.
Колкото са по малко чиновниците толкова е по малка вероятността те да могат да пречат на навлизането на новите иновационни технологии в обслужването на хората, толкова е по малка вероятността бъдещите избиратели да накажат властващата партия с отрицателен вот и да докарат на власт тяхните политичести опоненти.
цитирайНамаляването на чиновничеството е бъдещето на света.
Само при по малко чиновници е възможно развитието на бъдещи автоматизирани системи за обслужване на нас потребителие на информация или услуги по интернет.
Докато има условия при всяка смяна на властта за нахлуване на стотици партийни талибани , присламчили се към партиите победителите за лична облага и въобще не държащи за принципите и морала и далеч от всякаква идеология на тези партии, които те са превърнали в ракета носител осъществяване на личното си благополучие, ще съществува реална опастност за увеличаване армията на непродуктивното и вредно чиновничество, враг на всяка новост, враг на прогресивните информационни технологии и на компютаризацията на обслужването на населението.
На основанието на изложеното чиновничеството е катализатора на прерастването на негативното отношение на потребителите към тяхната дейност към повсеместно негативно отношение към властта и към партията спечелила доверието да властва определен период.
В резултат на всичко това следва отрицателен вот който позволява следващата не дотам компроментирала се партия да се добере до властта и така до края на света.
Всяка партия спечелила властта ако иска да продължи да управлява и да печели доверието на избирателите трябва да разглежда чиновничеството като свой главен враг, защото този негов враг ежедневно, ежечастно, ежеминутно срива доверието но хората към властта.
Колкото са по малко чиновниците толкова е по малка вероятността те да могат да пречат на навлизането на новите иновационни технологии в обслужването на хората, толкова е по малка вероятността бъдещите избиратели да накажат властващата партия с отрицателен вот и да докарат на власт тяхните политичести опоненти.
2.
анонимен -
НОПЪЛНО ПОДКРЕПЯМ!!!!
09.06.2010 19:59
09.06.2010 19:59
ОТЛИЧНО ПРЕДЛОЖЕНИЕ!
ПОВЕЧЕТО ОТ АДМИНИСТРАЦИИТЕ В МАЛКАТЕ СЕЛИЩА СА ,СИЛНО РАЗДУТИ И АБСОЛЮТНО НЕНУЖНИ.
ТЕРИТОРИАЛНОТО ДЕЛЕНИЕ НА СТРАНАТ ,СЪЩО Е СИЛНО РАЗДУТО.
КАДРИТЕ ,НАИСТИНА СА НЕДОСТАТЪЧНИ И ИЗКЛЮЧИТЕЛНО СЛАБИ.
цитирайПОВЕЧЕТО ОТ АДМИНИСТРАЦИИТЕ В МАЛКАТЕ СЕЛИЩА СА ,СИЛНО РАЗДУТИ И АБСОЛЮТНО НЕНУЖНИ.
ТЕРИТОРИАЛНОТО ДЕЛЕНИЕ НА СТРАНАТ ,СЪЩО Е СИЛНО РАЗДУТО.
КАДРИТЕ ,НАИСТИНА СА НЕДОСТАТЪЧНИ И ИЗКЛЮЧИТЕЛНО СЛАБИ.
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 450