Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.08.2009 10:49 - Ликът на феномена, незнайно как е бил нарисуван преди 7 века в знаменитата Боянска църква
Автор: bojanapankov Категория: Технологии   
Прочетен: 3255 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 12.08.2009 11:37


ЛИКЪТ НА ФЕНОМЕНА – НАРИСУВАН НЕЗНАЙНО КАК ПРЕЗ 1259 Г. В ЗНАМЕНИТАТА БОЯНСКА ЦЪРКВА?!   imageimage




МАТЕРИАЛЪТ ПРЕДСТАВЛЯВА ФРАГМЕНТ ОТ КНИГАТА "БОЯНСКИЯТ МАГ ЙОРДАН ИВАНОВ" НА А.ЗОГРАФОВА И Т. МАНОВА







…”Свети икони,
тихи и бледни, ликове бледни, родени в легендите и в тези ликове добри на хора, някога живяли, светиъзреш ли тихо да гори, пламъче бяло, там се поспри… Тоз спомен, всеки ден тече И древни истини разкрива”….   Това, че ликът на МАГА е “запечатан” върху фреска като Йисус, в знаменитета църква е и си остава голяма загадки на Бояна. В Библията е описано как Синът Божий въздействал на болни с поглед и докосване.По същия начин въздейства днес и българският феномен Йордан Иванов. Затова не би следвало да се очудваме, защо неговият образ именно като Христос е изписан в храма на Бояна. Според Мага, Йисус е бил голяма, велика личност. Живял и учил, практикувал, без да бъде разбран. Божият син е правел неща, които днес могат да бъдат обяснени. И освен, че е бил ясновидец, синът Божий е знаел всичко. През очите му е излизала информация – чиста биоенергия, която тръгвала от мозъка, като чрез електромаггнитна вълна достигала до мозъка на пациента. Много финес, красота, духовност е имало в жестовете на сина Господен, който лекувал мълчаливо. Така мълчаливо днес продължава да лекува и самият маг – българина Йордан Иванов, чийто личен знак е не по-малко уникален. Знакът представлява стилизирани мъжко лице, с отворено трето око и с мъжки длани – нарисуван от известния български художник Веселин Дамянов. Графиката символизира ръцете, погледа и мисълта, с които магът въздейства. И ако това “въздействието” с поглед, както и “теледиагностика” и “телевъздействието” наистина са отдавна познати на специалистите, занимаващи се с аномалните явления, за разлика от всичко казано и написано до сега, смело можем да твърдим, че нито един български екстрасенс не би могъл да се похвали с дарба по рождение. Защото в света днес на пръсти се броят феномените, които са с дарба по рождение. Много малко са тези, които биха могли да се похвалят именно с подобен “бонус” от биоенергийното си досие. В историята на ортодоксалната ни църква няма друг такъв случай, в който жив феномен като Йордан Иванов, да е бил изографисван по канон или дори и без канон като светец - още повече като Йисус. Свидетели сме на невероятните способности на Данчо, в когото вярват хиляди пациенти, излекувани от него от най-тежките болести. Магът е ликвидирал много проблемни и крайно смъртоносни заболявания. Статистиката в България е регистрирала много случаи на хора, които и днес живеят втори, трети и дори четвърти живот, благодарение на него, на българина народен лечител Йордан Иванов. Убедете се сами - една от най-уникалните фрески на Боянската църква изобразява младия Йисус и представлява точен стенописен портрет на Боянския маг, нарисуван на 16 – годишна възраст. Толкова изумителна е приликата, с фотографията на Мага, че просто е невъзможно да се повярва, че фреската е била рисувана през 1259 г.:От стената на обителта гледат очи на голобрадото, волево мъжко лице на Сина божий Йисус. Погледът му буквално “преследва” влезлия на поклонение в реликвената църква. А една малка снимка от младежките години на Йордан Иванов, експонирана в черно-бяло, сканирана и сравнена със стенописа, доказва поразителната прилика с персонажа от фреската в композицията "Христос сред книжовниците в храма". В историята на българското изобразително изкуство винаги са се коментирали най-вече портретите на ктиторите - севастократор Калоян и Десислава. Те са оценени като шедьоври и революция в иконописната ни живопис. Разчупвайки всички познати до тогава канони и догми, художникът е изваял лицата на типични представители на етникона, населявал този регион. По същия повод, магът Йордан Иванов е потомък на знаменитата фамилия Панкови, които са били едни от ктиторите на знаменитата църква, която днес е и един от обектите на Юнеско в България. И ако трябва да бъдем конкретни, от научна гледна точка както твърди един голям български учен, етнопедагог и етнолог проф. Петър Петров, образът на Боянския маг е образът на непромененяем дако-мизийски генотип, датиран от науката на 6900 г., който е и най-старият представител от всичките 134 етноси, населявали някога земите на България. Данните от антропологичните изследвания на дако-мизийския генотип го представят като най-старото население на Балканския полуостров, и може би именно, в резултат на продължителната си изолация, той запазва характерните си черти и до днес, които виждаме въплатени в образа на българския феномен Йордан Иванов. Всички наши известни изкуствоведи и историци са единодушни по въпроса, че придворните художници от епохата на Второто българско царство са се старали да изобразят максимално точно до оригинала портретите на българските царе, ктитори и велможи, с техните високи и горди чела, ясен и остър поглед. Без да подражават на свои византийски колеги от същото време, българските майстори зографи от Търновската школа възпроизвеждали точно не само лицата, а и други атрибути на царската власт - корони, скиптри, жезли, облекло. Подобни фрески има и в Лондонското четвероевангелие. Дори някои живописци от онова време са били наказвани със смърт когато не спазвали повелите и изискванията на българските владетели. Вероятно това е една от причините, провокирала създаването на шедьоврите в Боянската църква, в която ако за портретите на ктиторите - севастократор Калоян и съпругата му Десислава е писано най-много. Но ние бихме искали да обърнем внимание върху композицията "Христос сред книжовниците в храма", в която зографът е изобразил младия Ийсус, в тъй наречения "златен център". Можем само да предполагаме, че като модел тогава през 1259 г. е позирало лице, което е било член на Асеновата царска династия. Същите непроменени черти ние откриваме и в снимката на Боянския маг, направена преди години, когато той е бил приблизително на възрастта на модела от фреската, за която критиците са написали: “Създавайки фреската “Христос сред книжовниците в храма”, Боянският майстор се е постарал съзнателно да изобрази в подходяща форма и по един невероятно непринуден начин стълкновението между двата мирогледа - на Новия и Стария Завет. Първият се поддържа от начина по който е нарисуван портрета на Христос, излъчващ душевно спокойствие, мъдрост и яснота, а вторият - това са книжовниците, които шумят, нервничат и жестикулират... Художникът внушава идеята за величието и могъществото на божия син, който с поглед върши чудеса, изцелява, вижда всичко...”                 Въпреки канона на църковната живопис, творческото вдъхновение се е оказало водещо начало. То напътствало ръката на художника при създаването на уникалните икони и фрески.                 "Често говорим за вдъхновението на поети и художници, които под влияние на това са написали своите произведения или нарисували свои картини - портрети. Това действително е така. Без вдъхновение, без обилен приток на особени духовни сили не може да се създаде нищо прекрасно. Обикновеното, обаче, човешко вдъхновение не може да се сравни с оня приток на духовни сили, с онова божествено вдъхновение, което се дава на праведните хора от Светия Дух. Това вдъхновение просвещава целия духовен живот и цялото същество на праведниците и им съобщава дивните дарове на Светия дух. Тия дарове, (според пророк Исайа) са следните: дух на премъдрост и разум, дух на съвест и крепкост, дух на знание и благочестие, дух на страх Божий (Ис.11:2-3). Благодатта на Светия Дух, освен това нерядко надарява Божиите избраници със свръхестествена сила, с дар на прозорливост и пророчество, с дар чудотворство" - този текст открихме в синодално издание от 1973 г. на книгата "Нашата вяра - Свещена история на Стария и Новия Завет".                 Тук като примери ще посочим още два текста, дващи ортодоксалното обяснение, как и по какъв начин чудодейците са придобивали своите свръх способности:              “В Стария завет имало доста праведници, които подобно на св. цар Давид, се намирали под особеното ръководство на Светия Дух. Това били светите пророци. По вдъхновение на Светия Дух те отклонявали хората - било чрез увещания, било чрез изобличения и заплахи - от разни грехове и им предсказвали за насърчение и утешение идването на Христос Спасител... “                 Вехтозаветните пророци предсказвали с векове напред идването на Спасителя, като са обрисували просто като очевидци поразителни подробности от живота му. Това те са могли да сторят само по вдъхновението от Дух Свети. Затова и Св. апостол Петър казва: "Никога по човешка воля не е изречено пророчество, но от Дух Свети просветявани, са говорили светите божии човеци, (2 Петър, 1:21).  Светият Дух, следователно е говорил чрез пророците. Цялото Свещено писание е написано под вдъхновението на Светия Дух... (2 Тим. 2:16).                 Във всички светци, движещи се в духовния си живот по пътя на покаянието и богоугождението, е живял и действал същият Свети Дух, който се е явил над апостолите във вид на огнени езици.                 Свети Антоний Велики е казвал на своите ученици: "Аз се молих за Вас да се удостоите и Вие да получите този велик огнен Дух, който получих аз. Ако искате да го получите, тъй че той да пребъде във Вас, пренесете най-напред телесни трудове и сърдечно смирение и, възнасяйки помислите си на небето денем и нощем, търсете със сърдечна правота този огнен Дух, и той ще ви бъде даден завинаги! ...защото този Дух пребъдва в правите сърца. И когато бъде приет, Той ще Ви открие висши тайни: ще прогони от Вас страха от хората и зверовете, и Вие ще изпитвате небесна радост денонощно. И ще се чувствате в това тяло като тия, които се намират в Царството небесно".                 В случая "Огънят от небето" е библейско понятие. Понятие, което възприемаме като сила и мощ, която се използва целенасочено, т.е. разумно. Преведено на езика на нашия ХХІ век, това ще рече - овладяната енергия, дадена по волята на Светия Дух.                 Днес може да се прочете и още един запазен надпис в Боянската църква, който гласи следното: "Издигнат из основи и създаден пречистият храм на Свети Никола и Светия Многославен Христов Мъченик Панталеймон е построен със средствата, грижите и голямата любов на Севастократор Калоян, братовчед на царя и внук на сръбския крал Свети Стефан. църквата е изографисана по времето на царуването на благоверния, благочестив и христолюбив български цар Константин-Асен, в индикт 7 на лето 6764/ 1259 г".                 В старинните предания Бояна е била и си остава най-старото селище в Софийската равнина, векове преди новата ера. И когато неизвестният майстор зограф през 1259 г. завършил рисунките в семейния параклис на ктиторския храм, той дори и не подозирал, че с половин век е изпреварил шедьоврите на италианския Ренесанс. Периодът на Куатрочентото започнал в България! Името на художника било заличено от вековете, но уникалните стенописи и фрески, сътворени от ръцете му, се съхранили във времето. Затова всички те продължават да будят възхищение и преклонение пред яркия самороден талант. Вътрешните стени на Боянската черква са съхранили още много образи на хора, живели някога по тези земи, превъплатени в светии и герои от библейски сцени. Повече от 8 века продължават своебразното си "житие" 236 някогашни боянци - прототипи на изографисаните в храма. Затова не е пресилено да се каже, че и други хора биха открили прилики между себе си и черковните образи, особено ако са представители на местен етникон, с типичните антропологични белези на населението от средна западна България, какъвто е случаят с Йордан Иванов. Днес можем да си представим какво е било изумлението и неодобрението на духовен-ството по отношение на тези стенописи, защото реакцията на сегашните божи служители към изписаната църква "Света Петка" в Рупите не бе по-различна. Явно е, че изминалите столетия и дори благословията на българската мъченица и пророчица Ванга не са били в състояние да променят представите на консервативния клир за иконописта. И тук ако трябва да бъдем точни, като основни източници на информации за поверия във връзка с Възкресението, могат да бъдат посочени библейските книги “Коринтяни”, “Марко”, Матей”, “Лука” и откровенията на Йоан. Ето какво казва академик Йордан Иванов за необикновените способности на надарените да изцеляват:                  “Който има дар да лекува, той със своите молитви измолва излечение за болния. Тъй също и чудотворецът със своите молитви помага на нуждаещия се, независимо от вярата и праведността на болния или нуждаещия се, защото милостта и благодатта се дават на дарения с дар лечебен или дар чудотворен!”                  За биоенерготерапевта Йордан Иванов е писано много. И въпреки извършваните в продължение на половин век наблюдения върху неговата практика, науката все още не е в състояние да обясни откъде са дошли способностите му. Налице е един изключително важен факт - той, феноменът е все още жив. Както е и жив портретът му във фреската! А възможности като тези на Слатинската врачка баба Бона – която е била представителка на чист местен етнос, на петричката пророчица Ванга, на Кирил Янков от Берковица и на Йордан Иванов , винаги са будили и продължават да будят интерес у учени и политици. Първите трима вече не са живи, но именно те - баба Бона, Ванга и Кирил Янков са били максимално полезни за населението от по-голямата част на Европа, свършвайки огромна работа като давали съвети, напътствия и лекували представителите на различни етноси от всички географски ширини. Уменията на Йордан Иванов действително включват още и области от всички живи и неживи материи както и начини на лечение с подръчни материали – храна и всичко останало, което поемат човешките, растителните и животинските организми. Затова той е интересен и е почти непонятно откъде той черпи своите сили, в изнурителната битка за себедоказване. Често пъти Данчо се отпуска изморен на дивана в своята приемна и в съня си започва буквално да скърца със зъби…Като каменотрошачка! Попитан за тази си слабост, той понякога в просъница отговаря: “Знаете ли на този свят колко лоши хора има? В съня си аз съм при тях. Усещам, че някой е намислил злина. Помислите му идват при мене и така се старая да ги неутрализирам като ги прекарвам през зъбите си…” . Тук Боянският маг продължава:     “Учените продължават да разгадават, но не мен, защото с мене са приключили, доказвайки, че мога да работя като народен лечител, с 8 дяла от всичките 10 на народната психотерапия”. Останалите два дяла се припокриват от уменията на билкари и чакръкчии,/ортопеди по народному/. Във фитотерапията трябва да се правят сравнения - за да бъдат проведени изпитанията на всяка една билка. От момента на проявяване на лечебното й свойство следва да се знае, че трябва да минат приблизително от 11 до 13 години изпитателен период. И това е времето, в рамките на което могат да бъдат доказани и страничните ефекти върху човешкия организъм и на животнита. Почти веднага след лечебната намеса на “чакръкчиите” се получава наместавенто на стави, крайници, прешлени, и пр. Това може да се докаже, да се види или “засече” още на следващия ден след манипулацията чрез апаратури, скенер или ренген, което илюстрира как добри майстори като Райна Македонката от Берковица, работят с голям усет и качество в своята практика… Голяма част от диапазона на възможностите на феномена Йордан Иванов, които бихме искали да коментираме, по различни причини и поводи в продължение на десетилетия умишлено са били прикривани докато звездата му покорява с пълна сила Мадрид през 1993 г.   Прилаганите от биоенерготерапевта Йордан Иванов методи стимулират оздравителните и защитните сили на посевни семена и разсади по повод на което ст. н. с. Боряна Чолева, к. б. н.   от СУ “Свети Климент Охридски” е изразила категоричното си мнение, че дори и заразени с коренови паразити посевни материали, след биоенергетичното въздействие на Йордан Иванов имат по-добра кълняемост, по-бързо израстване и завишено тегло, т.е. получава се по-голяма и по-качествена реколта. Биоенергията му оказва стимулиращ ефект върху различни селскостопански култури и гарантира сравнително по-ранното им узряване. Дори при силно заразена почва с растителни паразити, след като семената бъдат обработени по неговия метод, те покълват, порастват и се развиват по-бързо. Затова свидетелстват многократните експерименти със зеле, домати, краставици, карамфили, тъканни култури, отглеждани “ин витро”, проведени в биологическия факултет при СУ “Св. Климент Охридски”, в опитната станция по лозарство в град Септември, в оранжериите в гр. Петрич, на опитния участък в с. Кубратово, Софийско и на други места.                                  



Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: bojanapankov
Категория: Технологии
Прочетен: 1140136
Постинги: 351
Коментари: 74
Гласове: 450
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930