20.08.2009 11:34 - Aкад. Йордан Иванов - Какво биха показали генетичните тестове на населението от съседните на България страни и по-голямата част на Европа

Последна промяна: 21.08.2009 12:34

Какво биха показали генетичните тестове на населението от съседните на България страни и по-голямата част от Европа Автор: Акад. Йордан Стоилов Иванов
                                                                       Mont-press.com -
Acad. Iordan S. Ivanov
Бр. 88(1625), год. ХIХ, 18 - 19 ноември 2008 Според президента на компания” Family Tree DNA” - Сър Гринспън, ведомството му към днешна дата разполага едва ли не с най-скъпата банка данни за ДНК – изследвания, което позволява откриване на родственици от преди повече от 200 поколения. Днес немалко са фирмите,предлагащи подобни услуги. Естествено срещу заплащане. По този повод неотдавна румънският вестник „Зиуа” публикува информация, че в град Брашов е била открита клиника за генни изследвания, в която всеки, срещу скромната сума от 2000 леи, /с българска еквивалентна равностойност към днешна дата - 1117 лв/. би могъл да проследи родословието си цели 150 000 години назад. В румънската заметка е отбелязано изрично, че всеки, подложил се на теста „прародителски ген” би могъл да проследи произхода на майки, бащи, баби и дядовци. Това означава, че по поръчка вече могат да се откриват и генетичните родственици. За целта се изпраща мостра от слюнка, взета стерилно, в спецепруветка. И както твърди изследователят д-р Стефансон, „В геномът е записана историята на семейства, нация и етноси. А индивидът, /всеки потенциален Хомо - сапиенс/ би могъл да види къде попада самият той, както и семейството му, в историята на човешкия род....” Геномните изследвания дават възможност да бъдат изследвани и предразположенията към определени видове болести. Каква е констатацията за нас българите – оказва се, че в Република България днес е сто пъти по-евтино да се изследва генома, отколкото където и да било другаде. И то в авторитетната национална лаборатория на проф. Иво Кременски. Кое ще бъде шокиращо – ако изследванията в брашовската клиника, в Република Румъния бъдат направени прецизно, очаквам резултата да потвърди, че прародителският ген на нашите румънски съседи е общ – т.е. български. Такъв е и гена на гражданите от държавите, които са наши съседки, в които са включени територии на старите български земи и голяма част от Европа. Защото генетична българска кръв съм регистрирал в моите научни изследвания от 1975 г., в територии, заемащи 5/8 от Северното полукълбо за което споменавам и в своетот изследване за дакомизийския геном, публикувано освен в научни сборници и в интернет-изданието на Монт-прес, в Бр. 26 (1363), год. ХVII, 4 - 5 април 2006 г. - „DACIAN-MOESIAN GENOME– researched by the Bulgarian in 1975 Academician Yordan Ivanov and assistant Ana Zografova - a corresponding member of MABIC Academy”. Известно е, че от гледна точка на съвременната генетика митохондрийната ДНК в яйцеклетката и У-хромозомата на мъжа, предавана по бащина линия са непроменяеми и така се препредават в поколенията. За да бъде направен точен анализ на дадено родословие е необходимо да бъдат направени сложни кръвно-родствени тестове, които за днешната наука са възможни. Защото с изследване на родословията могат да бъдат откривани и подходящи живи донори, които биха могли да спасят не един човешки живот. Нашите български разработки винаги са изпреварвали американските, които всъщност доразработват занесените знания от Балканите и впоследствие ги рекламират като свои. В нашето българско изследване констатацията бе, че доминантният ген е съхранил през хилядолетията принадлежността на сънародниците ни към същите онези най-древни племена, с гени на дакомизийци, сапейци, сапи /шопи/ – най-старото автохтонно население на Балканите от Мизия и Дакия, стартирало произхода на древните българи. Успяхме да докажем на цивилизования свят, че дакомизийците и балтоилирите са първите най-устойчиви етноси на Балканите, което е потвърдил още в края на 80-те години на миналия век и етнологът академик Петър Петров. Защото и в контекст на тезата за доминантния и рецесивен ген, у нас в България бе провокирано още едно тайно изследване на група антрополози от академичните среди на България през 80-те години на миналия век, които установиха, че на Балканите живеят 65-66% представители на дако-мизийците от югоизточния подрасов тип и 12% средноевропейски подрасов роднински братовчеден тип – / гети – готи/ - обозначени като славяни, а също и 6-8% средноазиатски под расов тип и пр.

Вълнообразно